Stel jezelf voordat je contact opneemt met de huisartsenspoedpost altijd de vraag: Kan mijn medische klacht wachten tot mijn eigen huisartsenpraktijk open is? Twijfel je, check dan online.
Dat is de centrale boodschap van de publiekscampagne die de huisartsenspoedposten en branchevereniging InEen deze zomer voeren. Ook Hadoks neemt hieraan deel.

Nederlanders bellen de huisartsenspoedposten vaak voor vragen en klachten die kunnen wachten tot zij bij hun eigen huisartsenpraktijk terecht kunnen. Hierdoor zijn wachtrijen onnodig lang en neemt de werkdruk toe. In de regio en landelijk zetten de huisartsenspoedposten en InEen zich in om hierin verandering te brengen. Onder meer door uit te dragen dat de huisartsenspoedpost alleen bedoeld is voor urgente zorgvragen.

Huistartenspoedpost

Aankomende periode worden de huisartsen en praktijkmedewerkers in onze regio geïnformeerd over deze campagne en voorzien van posters en informatiefilmpjes voor in de huisartsenpraktijk.